20 mars 2011

So much

Har återigen varit med om mycket på kort tid..tänkte sammanfatta onsdagkväll o torsdag först :) Sen helgen...

I onsdags tog jag bilen ner till Lund för o sova över hos Johanna. När jag kom fram blev det tacos, mys, film o muffins med Johanna o Steph. Så kul o se båda igen. Har saknat dem sååå mycket!
På torsdagen pluggade jag, fick en massiv ångestattack av all stress men begav mig till Accenture o Malmö på tjejmiddagen. Absolut inget jag ångrar trots stress på dagen o kvällen! Väl där fick vi info om företagen, hur det är att jobba där och så fick vi ställa frågor.
Sen tog vi taxi till Flädie Vingård som ligger lite utanför Lund. Väl där fick vi varsitt förkläde o kökshandduk, delades upp i grupper 4 o 4. Jag var med de två andra systemvetartjejerna som var med o även en som jobbar på Accenture o hade gått systemvetenskap. Totalt var vi 3 systemvetare, resten var ingenjörer eller ekonomer av 12 studenter. Sen var det 4 stycken från Accenture. De 4 grupperna lagade en rätt var så vi lagade fyrarätters middag, tillsammans med två kockar. Gott som tusan o suveränt vin till varje rätt. Oerhört trevlig kväll och något jag alltid kommer att ha med mig. När middagen var slut runt 22 fick vi en taxi tillbaka till Lund o jag tog mig hem till Johanna. Väl tillbaka fick jag göra klart min redovisning jag skulle ha dagen efter och skickade in rapporten.
Sen ställde jag klockan på 5.30 o sov i 4 timmar, körde tillbaka i snöoväder(!oskottad E4!) till Växjö och var på redovisning i fem timmar och sedan handledde jag en av mina studentgrupper. När jag kom hem däckade jag på soffan och har varit trött hela helgen.
Trots det var jag på inflyttningsfest hos Andreas utanför campus, dock var jag nykter. Var bara tvungen att gå dit eftersom Klara o Viktor var i Växjö o skulle dit. Hurra! Söndag har varit lazy förutom plugg o lite shopping åt katterna o mig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar